donderdag 3 maart 2011

Arrivée et installée à Paris






Lieve lezers,

het is zover; mijn eerste verhaal vanuit de Franse hoofdstad, mijn eerste week hier zit er bijna op dus tijd voor een update. Op dit moment lig ik lekker lui nog in bed want ik draai op dit moment avondshifts van 14.30 tot 23.00 uur. Ik ben de afgelopen week voor mezelf aan het evalueren...Nadat ik vrijdag was aangekomen met papa en mama waren de eerste momenten alleen op mijn kamer toch nog erg heftig en zag ik het weer even net zo somber in als tijdens mijn eerste dagen in Carcassonne. Gelukkig kon ik toen nog even van papa en mama genieten en zijn we lekker Parijs ingegaan; hebben we lekker galleries lafayette en de printemps afgestruind, heerlijk! Maar na de lunch was het tijd voor pap en mam om weer richting Breda te rijden, ik was het liefst gewoon weer bij papa en mama ingestapt om mee naar huis te rijden, want ik was verdrietig en ik had enorme heimwee. Gelukkig keerde het tij op zondag, ik had een doel die dag en dat doel was om Fiamma aan een kamer te helpen. Fiamma zit ook op de hotelschool, bij mij in de jaarclub en loopt ook stage bij het Radisson maar dan in de keuken. Na een dag helemaal alleen verdrietig te zijn geweest was het fijn om even mijn verhaal te kunnen doen die mensen die echt aanwezig waren en dat was voor mij een hele opluchting. Vanaf dat moment ging het beter en heb ik de dag lekker door gebracht met Fiamma en haar familie. In de avond werd het alleen nog maar gezeliger toen ik Irene ook weer zag. Ook in Irene zit op de hotelschool en loop stage bij het Radisson, maar zij in het restaurant. Het voelt goed om mensen in je buurt te hebben die je al kent, in hetzelfde schuitje zitten en aan wie je niet zoveel hoeft uit te leggen over jezelf! Na deze fijne dag hebben we met zijn drieen nog even onze harten uitgestord bij Irene in haar appartement en toen was het voor mij tijd om naar huis te gaan, want hoe later het is, des te minder fijn is het in de metro. Dit ritje in de metro is echter wel een openbaring geweest want toen ik voorbij halte Bir Hakeim kwam werd ik verrast door een prachtig verlichte Eiffeltoren, compleet onverwacht. En toen wist ik waarom ik in Parijs ben en er inderdaad mensen jaloers op me mogen zijn. Wat ik eerst niet inzag omdat ik alleen maar dacht aan de personen en dingen die ik mis.

Maandag was onze laatste vrije dag en die hebben ik, fiamma en Irene uitermate nuttig besteed. We hebben franse simkaarten gekocht, op het terras gezeten, zijn naar nog een kamer voor fiamma wezen kijken, hebben Parijs verkend met als hoogtepunt een bezoekje aan de Eiffeltoren en die is nog steeds geweldig! Na de standaard fotomomenten zijn we richting Montparnasse gegaan waar Irene woont, hebben we boodschappen gedaan en gezellig met zijn drieen gekookt en gegeten.

Dinsdag begon het echte werkleven, voor mij om 14.00 uur. Na me gemeld te hebben bij de receptie werd ik meegenomen naar vrdieping -2 waar ik verbaasd was over de compleet andere wereld die zich plaatsvindt onder een hotel. Aangekomen bij de lingerie kreeg ik een uniform aangemeten maar dat bleek toch knap lastig met die Nederlandse meiden, want wat zijn we toch lang! (Irene is blond en ongeveer even lang als ik ben, een grote schok voor de kleine vrouwtjes die daar werken dus). Hierna werd ik meteen onderworpen aan een tour door het hotel, voorstelrondes en een HELEBOEL informatie over alles wat er binnen en om de receptie heen gebeurd. Een ontzettende leuke dag met dank aan mijn leuke collega's maar ook ontzettend vermoeiend. Aan het einde van de dag voel ik me net een natte theedoek.
Mijn tweede dag ging alles gelukkiger al wat soepeler en mag ik al veel dingen alleen doen, dat voelt goed! Straks begin ik aan dag 3, hopelijk ga ik weer wat vooruit! En dan kan ik alweer naar het weekend toewerken, waarin ik lekker Parijs in ga met Fiamma en Irene! Hierover kan ik jullie later alles weer vertellen in mijn volgende bericht!

Gros bisous et à bientôt!

Xxxxxxxxx Roos

3 opmerkingen:

  1. Lieverd,
    Iedereen krijgt er zin in op deze manier, wij zijn trots op je !
    Xxx mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Roosje,

    Het is weer smullen van jouw verhaal !
    Fijn dat het goed gaat, hou vol.
    We zijn met z'n allen heel trots op jou.

    Liefs Jos, Gonnie en Cock.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Roos,

    Leuk om weer je avonturen te lezen, ik zal straks je peter ook eens alles laten zien! Je staat weer tussen mijn Favorieten zodat we niets hoeven te missen. Goed van je dat je de eerste moeilijke momenten hebt doorgebeten, we zijn trots op je!
    Geniet van de stad en tot het volgende verslag.

    Dikke kus, Jouriek

    BeantwoordenVerwijderen